Hey Joos, ik heb goede ervaring met CurlSys knippen (ik ga in Zeist, zoals ik al schreef). In Tiel zit ook een goede, hoorde ik van een vriendin, maar die vind ik persoonlijk te duur om uit te proberen.

Die wavy community op fb ken ik niet, maar ik zal zeker eens kijken.

Wat conditioner was betreft, ik was met Curl Junkie Daily Fix. Deze is vrij dik en met mijn low porosity (weinig poreus) haar is het vaak prettiger deze iets met water te verdunnen.
Wat ik ook wel doe is mijn haren eerst bevochtigen, dan een zelfgemaakte mix erin die mijn haren reinigt én zacht maakt terwijl ik het in laat werken en dan goed uitspoel.

Deze mix bestaat uit:
3 (à 4) el Kruidvat crèmevoeding
1 el acaciahoning, dan goed mengen en
1 el Aloë Vera gel toevoegen

Als mijn haren té zacht dreigen te worden, gebruik ik in de mix 2 el Kruidvat crèmevoeding en 2 el Inecto cocos conditioner. En dan natuurlijk de honing en de AVG erbij. Soms wordt deze substantie te dik, dan voeg ik wat (rozen)water toe.

Ik gebruikte deze mix aanvankelijk als haarmasker, maar ik merkte dat als ik het een tijdje laat intrekken (15-45 min. Afhankelijk van hoeveel tijd ik heb) het een goede reinigende werking heeft. Ik dek mijn haren tijdens het inwerken af met een douchemuts.
Afhankelijk vd tijd vh jaar was ik mijn haren met SLES shampoo (Etos krul shampoo is fijn mild) eens in de 15-30 dagen.

Maar, let wel, voor alles geldt: ieder haar is anders, dus wat voor mij werkt hoeft voor jou niet hetzelfde te werken. Ik merk dat vooral de mate v poreusiteit (en hoe je haar op proteïne reageert) erg belangrijk is in hoe je je haar behandelen moet. Maar het is erg leuk om te zien hoe haar veranderen kan als je ermee werkt i.p.v. ertegen .
_____
2b (mixed with 2c/3a) med/fine- low porosity- normal elasticity, BSL
2B/C-3A) fine - low porosity
Routine:
Wash: Daily Fix,SMT, Kesham, Urtekram
RO: Motions CPR Li, Inecto Cocos co, AO GPB, KCTT
acv-rinse, sometimes honey-rinse
LI: coconut oil (winter), CJBC-LI
Styling: AVG, Etos Solid Power Gel, Taft gel, CJPP
, JCCC, BRHG
Plopping~Pixiecurl diffuse~clipping
KrullenWijzer.blogspot.nl

Last edited by rapunzel4ever; 01-06-2013 at 04:36 PM.