CurlTalk

CurlTalk (http://www.naturallycurly.com/curltalk/)
-   4 (http://www.naturallycurly.com/curltalk/4/)
-   -   2012 Grow Out Challenge! (http://www.naturallycurly.com/curltalk/4/136704-2012-grow-out-challenge.html)

Naturlbella 12-01-2011 05:57 AM

2012 Grow Out Challenge!
 
Hello Natural Beauties!

Interested in a grow out challenge for 2012? I noticed we all have individual goals, however sometimes we need a little support. :wav:

**GUIDELINES**
  1. Join the challenge by becoming a member of the 2012 Grow-Out Challengers Community social group (go to community, then click social groups, become a member :toothy10:)
  2. The challenge will start on December 31, 2011 and run through December 31,2012.
  3. The challenge is open to join at any time. No cut off date!
  4. Post pictures with updates, ideas, and and anything else hair related that you'd like to share.
  5. KEEP POSITIVE!!! We're here to support each other.
**UPDATES** every three months :clock:



March 31st
June 30th
September 30th
December 31st :occasion7:

Share this info once you join the community:

~Current hair length
~Relaxed/Natura/Texlaxed/Loc'd
~Length goal month
~Current Regimen and styling choices
~What do you plan on changing (if anything) to make it to your goal?
~Post a beginning picture

Hope to see you around!!!

Nc-chick 12-01-2011 07:50 AM

Im in as of now... Will posted all thing you ask at 31 of this month.... I maybe going back to school soon so this will help me... :)

Sent from my MB525 using CurlTalk App

cysyca 12-01-2011 10:40 AM

I'm in too...will post pics on Dec 31st. This is my first challenge 

JessicazFro 12-01-2011 11:10 AM

Joined :)

Sent from my SPH-M920 using CurlTalk App

GoddessLala 12-01-2011 04:25 PM

I'm in :)

honeybrowncandy78 12-01-2011 05:39 PM

I'm in!

Sent from my T-Mobile G2 using CurlTalk App

Keyboo 12-01-2011 05:51 PM

Im all in :)

Sent from my SCH-I400 using CurlTalk App

Butterfly_Curlz 12-01-2011 08:29 PM

I'm in too. I'm still transitioning and I will be right at 18months at the end of the yr so that will be good. I haven't decided whether or not I'm going to stop transitioning at the 2yr mark or go on for 3yrs but I'm all for growing out my hair regardless!

FabledBeauty 12-01-2011 10:11 PM

Ive never done a challenge,so why not!! Im in!

FallOutCurl 12-02-2011 09:58 AM

I'm in... Hopefully I manage to stay online long enough to reach the end. EXCITED!!!

CurlyHeart 12-02-2011 11:41 AM

I'm in! I've been a lurker for a while but I want to start to participate. :)

I've been natural for 2 years but did a second BC over the summer and would like to eventually get back to where I was (on my way to APL).

tbabyy 12-02-2011 12:33 PM

im in too!

dtyoung 12-02-2011 12:58 PM

I'm in!

Sent from my PC36100 using CurlTalk App

Butterfly_Curlz 12-04-2011 03:41 PM

Update
 
I just had to update. In my earlier post I said I was going to be transitioning a lot longer and I was planning on it but I did a spur of the moment BC last night. So I am completely natural now after transitioning for 16 months and 2weeks:occasion7:! My longest layer reaches my shoulders and my shortest layer reaches my chin when stretched. I made my first official puff last night and I can still make a bun so I'm beyond pressed! Lol. I'm so focused on maintaining my healthy hair, diet and exercise reggie so EVERYTHING will fall into place. I ultimately want apl/bsl curly hair and mbl straight hair.

Happy hair growing ladies!

cysyca 12-04-2011 03:49 PM

OMG NaturalBeauty, congratulations. I believe the best BCs are the ones you don't plan. Can't wait to see pics. 

ss40 12-04-2011 04:12 PM

I'm in if you don't mind a 4b joining the challenge :)

Butterfly_Curlz 12-04-2011 04:13 PM

Quote:

Originally Posted by cysyca (Post 1827704)
OMG NaturalBeauty, congratulations. I believe the best BCs are the ones you don't plan. Can't wait to see pics. 

Thanks so much! I am BEYOND EXCITED! I am kinda mad at myself for not doing it before now. Lol. I was soooooooooo hung up on hanging onto those relaxed ends and I was just looking at them last night like why?! I had chopped off 4inches back in January so I only had another 3inches of relaxed ends left and they just looked sooo sad hanging onto my beautiful curls so I just said F it and started cutting! I'm glad I did. All of that anxiety over cutting for nothing! LOL.

I wanted to take some pics last night but it took me FOREVER to BC. I cut my hair in very small sections and went section by section and literally curl by curl bc I wanted to make sure all of those relaxed ends were GONE so I didn't finish my hair (wash, BC and style) until 4:30am. Needless to say by that time I was not up for taking pics! Lol. I will however get some updated ones and when I do I will definitely post them. The only thing I have now is my bag of relaxed ends! Lol.

ss40 12-04-2011 04:17 PM

Quote:

Originally Posted by NaturalBeauty11 (Post 1827731)
Quote:

Originally Posted by cysyca (Post 1827704)
OMG NaturalBeauty, congratulations. I believe the best BCs are the ones you don't plan. Can't wait to see pics. 

Thanks so much! I am BEYOND EXCITED! I am kinda mad at myself for not doing it before now. Lol. I was soooooooooo hung up on hanging onto those relaxed ends and I was just looking at them last night like why?! I had chopped off 4inches back in January so I only had another 3inches of relaxed ends left and they just looked sooo sad hanging onto my beautiful curls so I just said F it and started cutting! I'm glad I did. All of that anxiety over cutting for nothing! LOL.

I wanted to take some pics last night but it took me FOREVER to BC. I cut my hair in very small sections and went section by section and literally curl by curl bc I wanted to make sure all of those relaxed ends were GONE so I didn't finish my hair (wash, BC and style) until 4:30am. Needless to say by that time I was not up for taking pics! Lol. I will however get some updated ones and when I do I will definitely post them. The only thing I have now is my bag of relaxed ends! Lol.

Congrats on your bc. It does feel good when you cut the the last of the little relaxed stragglers

Butterfly_Curlz 12-04-2011 05:58 PM

Quote:

Originally Posted by sienna40 (Post 1827733)
Quote:

Originally Posted by NaturalBeauty11 (Post 1827731)
Quote:

Originally Posted by cysyca (Post 1827704)
OMG NaturalBeauty, congratulations. I believe the best BCs are the ones you don't plan. Can't wait to see pics. 

Thanks so much! I am BEYOND EXCITED! I am kinda mad at myself for not doing it before now. Lol. I was soooooooooo hung up on hanging onto those relaxed ends and I was just looking at them last night like why?! I had chopped off 4inches back in January so I only had another 3inches of relaxed ends left and they just looked sooo sad hanging onto my beautiful curls so I just said F it and started cutting! I'm glad I did. All of that anxiety over cutting for nothing! LOL.

I wanted to take some pics last night but it took me FOREVER to BC. I cut my hair in very small sections and went section by section and literally curl by curl bc I wanted to make sure all of those relaxed ends were GONE so I didn't finish my hair (wash, BC and style) until 4:30am. Needless to say by that time I was not up for taking pics! Lol. I will however get some updated ones and when I do I will definitely post them. The only thing I have now is my bag of relaxed ends! Lol.

Congrats on your bc. It does feel good when you cut the the last of the little relaxed stragglers

Thanks! Yes it does. I really have no clue why I was stressing over it so much. It's like the anxiety over dealing w/the 2 different textures (or 3 in my case lol), not truly seeing your hair,etc is now gone! I'm in love!:love5:LOL

tbabyy 12-04-2011 11:45 PM

Quote:

Originally Posted by NaturalBeauty11 (Post 1827804)
Quote:

Originally Posted by sienna40 (Post 1827733)
Quote:

Originally Posted by NaturalBeauty11 (Post 1827731)

Thanks so much! I am BEYOND EXCITED! I am kinda mad at myself for not doing it before now. Lol. I was soooooooooo hung up on hanging onto those relaxed ends and I was just looking at them last night like why?! I had chopped off 4inches back in January so I only had another 3inches of relaxed ends left and they just looked sooo sad hanging onto my beautiful curls so I just said F it and started cutting! I'm glad I did. All of that anxiety over cutting for nothing! LOL.

I wanted to take some pics last night but it took me FOREVER to BC. I cut my hair in very small sections and went section by section and literally curl by curl bc I wanted to make sure all of those relaxed ends were GONE so I didn't finish my hair (wash, BC and style) until 4:30am. Needless to say by that time I was not up for taking pics! Lol. I will however get some updated ones and when I do I will definitely post them. The only thing I have now is my bag of relaxed ends! Lol.

Congrats on your bc. It does feel good when you cut the the last of the little relaxed stragglers

Thanks! Yes it does. I really have no clue why I was stressing over it so much. It's like the anxiety over dealing w/the 2 different textures (or 3 in my case lol), not truly seeing your hair,etc is now gone! I'm in love!:love5:LOL

Congrats!!! I wish you lots of success on your journey!!

from the cellular device
-*I can't fit into a box*-


All times are GMT -6. The time now is 09:05 PM.

Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright 2011 NaturallyCurly.com