Post pictures of your 4a/4b hair

Like Tree751Likes

extreeeemmme closeup
Originally Posted by PrincessPresto
Hey! Your hair looks like my hair, only longer.
Last Relaxer: September 2008
BC Date: June 24, 2009

4a/b Penspring sized coils

Last edited by littleamazon; 07-27-2009 at 01:49 AM. Reason: (Didn't wanna quote your whole picture)
Originally Posted by eyesthatlie
On my goodness, my natural hair type might look the same as yours. I do relaxed my hair sometimes, but when I go without a touch up for 2-6 months. My new growth is very S-curl wavy with afro-textured hair and it very dry. I checked out 4a and 4b hair types their hair type is coily; my natural hair is not coily what so ever. It same texture as 4a and 4b, but not the same curl pattern. I know for sure, I lost majority of my hair due to bad relaxer burn back when I was a 5th grader in 2001 and I wore rest of my hair natural for a year straight. Oh yeah, I have baby hair on my side burns and back of my head. (Where the kitchens are at) What is your hair type?
So I'm new to all this. I had my 1 yr anniversary of being natural officially in June. I hope I uploaded the attached pictures correctly. I'm trying to wait patiently for some length. Can't wait to see my curls hang.

Staymay
Originally Posted by staymay2
When are you gonna get a fotki staymay2? It's always nice to find another hair relative.
Jumping right in. This is an hour ago. I just unraveled my twists. I BC'd in November of last year to about 1".

And here's what my hair looks like when I wash and go w/o detangling:
******
Wiry, coily, brassy 4a hair with low porosity and a dislike of 'cones.

Last Relaxer - 8/08; Big Chop - 11/08

See pictures of my hair in my Flickr stream or visit my new Fotki!
I can't figure out how to post pictures inside a thread, but I attached a thumbnail instead. I'm pretty sure that I'm a 4a (now... I used to think that I was 4a with 3c though ), this pic is from a month ago, I've since cut off all my relaxed ends. All you ladies are true inspirations!
Attached Thumbnails
Post pictures of your 4a/4b hair-texture-shot-2.jpg  
Mostly fine hair, coarse around my edges and nape.
Definitely high porosity and insanely dense.
Not so sure on the elasticity, but I don't think I have a very good moisture/protein balance and my hair is ubber dry, so I'm going to go with low... of course I could be very wrong.

Regimen:
Cowash/RO: HEHH, AIA Coconut Cowash
PT: Ion Effective Care Treatment
DT: Any condish with EVOO+Honey
LI: SM CES or PM The conditioner
Styler: EcoStyler Olive Oil, KCCC, or Let's Jam
These pictures are soooooo inspirational. I cannot wait for my hair to grow out )
4a Curly

Been natural since Jan 09. BCing is my thing!! Love to keep a tight TWA!

My Staples:
CJ Smoothing Conitioner, CJ Daily Fix,Cherry Lola Treatment, CJ CCCC, CJ Smoothing Lotion, Uncle Funky's Daughter Curly Majic, KCCC, Eco Blue and KMF UMG
Wow, everyone's hair is fabulous. What a great thread.

Large cornrows



Wash and go





Flat twist out


Puff


Two strand twists


Shrunken fro


Banded fro




My Fotki

Last edited by KinkyKeeper; 08-12-2009 at 05:30 PM.
Here's my 4b hair....semi wet. No definition at all. I still love it though, my curlformer sets last forever!



this after I rinsed out an ayurveda paste. not the best shot of my hair but you get the picture.

Last Relaxer: Nov. 07
BC: May. 2010 (30 months)
Hair Type: thick 4b/4a
Current length: back at APL
Goal length: hip
Staples: natural growth aides
I think Shawnette and I have a similar photo :-)

I would submit pics of the hair when wet with no product, but I have to purchase a new camera. Until then, the cell phone will have to suffice....
Attached Thumbnails
Post pictures of your 4a/4b hair-photo-84.jpg   Post pictures of your 4a/4b hair-photo-361.jpg   Post pictures of your 4a/4b hair-photo-400.jpg  
hey hair pics I recently applied henna and indigo to my hair so I'm going to post pics in a bout a week after my next treatment.
Attached Thumbnails
Post pictures of your 4a/4b hair-myhair2.jpg   Post pictures of your 4a/4b hair-myhair.jpg  
Been a long time... I shouldn't have left you...

Re-Visiting Old Products & Checking out some new products... Coming up with a whole new hair routine... I've neglected my sexy kinks for far too long!

I'm baaaaccckk!

Being a Diva is a full time job...
hey hair pics I recently applied henna and indigo to my hair so I'm going to post pics in a bout a week after my next treatment.
Originally Posted by certifiediva
Make sure you let me know when you post! I'm SO anxious to see. I'm waiting for my indigo to arrive!










ok I will take pics in the morning before work! I did henna indigo last week and I did amla friday so I will post the pics tomorrow afternoon!
Been a long time... I shouldn't have left you...

Re-Visiting Old Products & Checking out some new products... Coming up with a whole new hair routine... I've neglected my sexy kinks for far too long!

I'm baaaaccckk!

Being a Diva is a full time job...
ok I will take pics in the morning before work! I did henna indigo last week and I did amla friday so I will post the pics tomorrow afternoon!
Originally Posted by certifiediva
**impatiently waiting** LOL!










ok I will take pics in the morning before work! I did henna indigo last week and I did amla friday so I will post the pics tomorrow afternoon!
Originally Posted by certifiediva
**impatiently waiting** LOL!
Originally Posted by 1NappyNewbie
LOL uploading pics when I get home from work !! Promise! LOL!
Been a long time... I shouldn't have left you...

Re-Visiting Old Products & Checking out some new products... Coming up with a whole new hair routine... I've neglected my sexy kinks for far too long!

I'm baaaaccckk!

Being a Diva is a full time job...
OMG!!!! Are you ladies kidding me??? *drooling over all the pics* Y'all have some gorgeous hair up in here. I mean amazing stuff. I will add my few lil hair pics. LOL








My Fotki

My Blog - A Day in the Life

Products:
EVOO
HEHH
TresEmme Curl Moisture Conditioner
Aloe Vera Gel
Let's Jam


Hair Type: Kinky Coily

Me
My hair after henna/indigo (1.5 weeks ago) and amla (this past friday).
I love the shiny black, amla revived most of my curliness yet I was still able to keep the smoothness and shine from the henna and indigo treatment. Oh and after I did the Amla friday, I DT with AOHSR and did a ACV rinse. twisted my hair and curled the twists with flexirods. I don't think the camera could capture how thick my hair is right now! I love it.
Attached Thumbnails
Post pictures of your 4a/4b hair-picture-016small.jpg   Post pictures of your 4a/4b hair-picture-017small.jpg   Post pictures of your 4a/4b hair-picture-018small.jpg  
Been a long time... I shouldn't have left you...

Re-Visiting Old Products & Checking out some new products... Coming up with a whole new hair routine... I've neglected my sexy kinks for far too long!

I'm baaaaccckk!

Being a Diva is a full time job...
OMG!!!! Are you ladies kidding me??? *drooling over all the pics* Y'all have some gorgeous hair up in here. I mean amazing stuff. I will add my few lil hair pics. LOL








Originally Posted by Sandy Coils
Oh Sandy Coils, you have beautiful hair too!
OMG!!!! Are you ladies kidding me??? *drooling over all the pics* Y'all have some gorgeous hair up in here. I mean amazing stuff. I will add my few lil hair pics. LOL








Originally Posted by Sandy Coils
Oh Sandy Coils, you have beautiful hair too!
Originally Posted by GoddessLala
Thanks Goddess. This was sunday after an overnight henna and deep condition. You can still see some activator gel on the ends of my hair. LOL
My Fotki

My Blog - A Day in the Life

Products:
EVOO
HEHH
TresEmme Curl Moisture Conditioner
Aloe Vera Gel
Let's Jam


Hair Type: Kinky Coily

Me
So I'm new to all this. I had my 1 yr anniversary of being natural officially in June. I hope I uploaded the attached pictures correctly. I'm trying to wait patiently for some length. Can't wait to see my curls hang.

Staymay
Originally Posted by staymay2
When are you gonna get a fotki staymay2? It's always nice to find another hair relative.
Originally Posted by Haj
I never though my hair was creative enough for that. When I see the other girls fotki, I'm impressed. Also, I'm so new to all this. My hair is just starting to have some length. So the most I've played around w/ is doing the straight look. It has grown nicely. When it gets longer, I'd like to do twists & rodsets, etc. I try the twists every now & then. But, I'm still not happy with how it comes out. I think it would look much nicer once it has more length. But I love my curls.
jus some random shots of my hair...








*Blue Curls Don't Care!*

iHerb $5 off Code: HIV320
*
KY is for inferior b*tches. -Keeny*


My YouTube Channel ~ http://www.youtube.com/user/CurleeDrugz

Blog:http://norehabneeded.wordpress.com/

Trending Topics


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are On
Pingbacks are On
Refbacks are On



All times are GMT -6. The time now is 03:16 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright 2011 NaturallyCurly.com